My Quote

makan la sepuas puasnyer! as long as u can to be happy ^^”

Sunday, September 18, 2011

Synopsis You're beautiful (korean drama)

Jom layan  drama you're beautiful...
ala korean drama tuuu!
juga dikenali sebagai he is beautiful..
  menampilkan pelakon yang comey comey dan hanshem hanshem..

tak pecaya?

tadaa!

comel kan? 
first perception tengok drama ni kat TV: ek e laa! slekeh  giler watak utama die..sebab lelaki dia semua pakai macam pompuan.. eeeeee
fine, time tu kan tengok muka tea kyung yg poyo dan slekeh ,ditambah lagi dengan jeremy yg.... ..errr.. terus tak ada selera nak tengk cerita tu..

TAPI, persepsi dah berubah
apabila tengok dari awal , perghh, jatuh cintaa ngan lagu diee skali..tengok sampai 3 kali 
tergelak sampai nak pecah perut tengok citer ni.. 
drama ni ada 16 episode je..cerita die memng beeeesT giler!
ape kata adek saya, sampai termimpi mimpi tengok cerita ni..
drama ni dah lama  disiarkan kat TV.. cerita nie pon dibuat tahun 2009..
dan SAYA pula baru tengok cerita ni pada minggu ini! apabila ingin megemaskini lappy terjumpa la drama ini
tapi bila dah tengok terasa nak share pulak kat semua orang.. sebab dah tengok sampai 3 kali =,=''



Synopsis 
You're beautiful atau dikenali he is beautiful ni mengisahkan tentang 1 band  yang sangat  popular pada masa tu di korea.. iaitu A.N.Jell yang menampilkan
jang geun suk

  • Jang geun suk sebagai  Hwang Tae Kyung

    • Park Shin Hye sebagai Go Mi Nam (Male) / Go Mi Nyu
    • Lee Hongki sebagai Jeremy

    • Jung Yong Hwa sebagai Kang Shin Woo

    Kisah ini bermula Apabila abang kembar Go Mi Nyu iaitu Go Mi Nam terpilih untuk menjadi salah seorang vocalist  band yang sedang popular  pada masa itu..  tetapi masalah timbul Kerana Go mi Nam Tidak boleh menghadiri untuk tandatangan contract  tersebut kerana Matannya mengalami masaalah selepas pemedahan mata yang dilakukanya.. Go mi nam terpaksa ke Luar negara selama sebulan untuk membaiki matanya , Dan menyuruh menager ma mencari adik kembarnya Go mi nyu mengantikan tempatnya selama sebulan,.

    Menager ma merayu supaya Go mi nyu setuju untuk mengantikan abang kembarnya selama sebulan kerana tiada orang akan perasan sebab muka dan suara dorang sama..
    Tetapi, Go mi nyu ingin menjadi sister seperti  mother superior dan pada masa yang sama dia perlu pergi ke rome untuk perlantikan menjadi sister..
     malangnya hajatnya tak tercapai unuk ke rome kerana tiketnya ada pada tae kyung semasa dorang terlanggar anatara satu sama lain  di aiport .. 
    Disebabkan desakan menager ma dan tak dapat naik flight ke rome , tambahan pulak ingin menunaikan impiannya dia dan abangya  untuk mencari ibunya, 
    Go mi nyu, akhirnya Mengambil keputusan  untuk Mengantikan tempat abangnya selama sebulan..




    Setelah membuat keputusan Go mi nam(Go mi nyu)   kena tinggal satu rumah dengan kumpulan AN,Jell yang lain, itu membuatkanya mengalami kesukaran untuk menyembunyikan identitinya , tambahan pula go mi nam sentiasa menimbulkan masalahtae kyung akan malang bila dekat denganya dan membuatkan tae kyung bertambah  benci kepadanya dan meningggalkan rumah tersebut kerana terlalu marah terhadap Go mi nam. Secara kebetulan salah seorang ahli kumpulanya iaitu Shin Woo yang menyedari rahsia Go mi nam secara tidak sengaja . Shin woo tidak memberitahu sesiapa termasuk Go mi nam dan menyimpanya sebagai rahsia kerana dia berasa seronok melihat go mi nam yang berusaha menyembunyikan identitinya.Dalam diam diam, shin woo banyakmembantu Go mi nam..




    Click Sini untuk part 2







    2 people give me StaR:

    Pendamba Mawar said...

    citer dia memang sempoi.. gabungan lawak hong kee yang mnjadi2, band diorang pun best bila shin hye, geunseuk, ft island hongkee dan cn blue yong hwa bergabung mantap, best citer ni.tgok banyak kali pun tak bosan

    jika sudi melawat la blog saya dan tinggalkan komen di entri saya

    ruby sarip said...

    cerita die mmg best.. seyezly hilang tension tengok citer nie bila dapat ketawa giler giler... hahaha